
Avui dia podem trobar diverses definicions d’educació, en
Wikipedia podem trobar que és el procés d’ensenyament i aprenentatge.
En la dècada dels 70 va sorgir el termini de
‘’competències’’, allò que és capaç de fer una persona. Donada aquesta
definició, podríem dir que tots els coneixements que adquireix una persona es
poden aplicar a un àmbit específic.
Si ens parem a pensar anys en darrere, podem trobar dos
tipus d’educació, la ‘’antiga’’ i la ‘’moderna’’. Encara que són conceptes totalment
oposats, dins la realitat en la que ens trobem, no són paraules tan llunyanes.
En la manera d’educar ‘’antiga’’ trobem la forma on instruïen
als alumnes, i és així com sorgeix una escola selectiva i propedèutica.
És aquesta escola en la que els alumnes són seleccionats, ja
que no tothom pot arribar a estudiar o anar a la universitat. Amb aquesta
escola propedèutica s’aprèn uns conceptes només per aprovar a un examen final. Aquesta forma
d’ensenyament segueix avui dia, desafortunadament, ja que memoritzes uns
conceptes i un temari només per aprovar una assignatura, no per posar aquests
conceptes a la vida real, ja que probablement quan surtis de classe ja no els
recordaràs. És així com estem en una societat en la que anem evolucionant amb tecnologies… però no amb
les formes de fer les coses realment importants.
Com diu Perrenod, aquest tipus d’escola genera unes desigualtats
socials immenses, ja que no tothom pot assolir el preu d’una universitat, donat
això, només uns pocs privilegiats poden aprendre... això és vergonyós, estem en el segle XXI on es supossa que ens em desenvolupat, i encara tenim, per desgràcia, aquest endarreriment social.
En la meva opinió, i desprès d’haver llegit a en Zabala,
estic totalment d’acord amb ell, no ens interessa aprendre com es fa un
problema de matemàtiques, si desprès a la vida real no l’utilitzem. Tenim que
aprendre uns continguts que ens formin com estudiants i com persones, cosa molt
difícil pel que fa al currículum que tenen que seguir els mestres, aquell que
té uns continguts que l’alumne ha de memoritzar de la manera més ràpida possible,
ja que hi han molts, i molt poc de temps.
No només té el paper d’educar l’escola, sinó que molt més
les famílies, i això pot ser un problema.
De què serveix que ensenyis a un alumne a escriure si
desprès a la seva casa no continuaran ensenyant’-li?
Primer de tot, des del meu punt de vista, tenim que educar
primer als pares, ja que seran els responsables de les experiències que tindrà el nin i amb les quals aprengui.
En conclusió, la paraula ‘’educació’’ és molt més que uns
simples textos que memoritzes, és allò essencial en la vida, allò que et
formarà com persona, és allò en lo que realment tenim que treballar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario